66. Een mooie prijs.

Een tijd geleden ontvingen we in de mailbox het bericht dat wij, van Bo Temps, genomineerd waren voor de Zoover award 2010!
“Wat leuk!”, was de eerste reactie en vervolgens werd het bericht de virtuele prullenbak in gestuurd. We krijgen dagelijks genoeg spam, dus deze kon er ook nog wel bij.

Als het aan mijn mailbox lag, was ik al lang multimiljardair, want ik win en verdien per week zo’n slordige 40 miljoen dollar bij elkaar. “Omdat deze meneer is overleden en hij u als enige rechthebbende heeft aangewezen, krijgt u een bedrag van 15 miljoen dollar uitgekeerd.”
In het begin reageerde ik er nog wel eens op: “Mijn advocaat heeft mij geadviseerd om u te melden dat u het geld in koffers voor de deur kunt zetten.” Sindsdien krijg ik meer van deze mails binnen, kennelijk vinden “ze” mijn antwoorden zo leuk….

Maar goed: het Zoover bericht verdween ook de prullenbak in, totdat wij enkele weken later het bericht kregen dat we ook daadwerkelijk winnaar waren geworden in onze categorie.
Opnieuw werd het bericht volledig genegeerd en gingen we voort met de werkzaamheden die die dag op het programma stonden.
Enkele uren later bedacht ik me dat het wellicht toch handig was om eens op te zoeken of die prijs bestond.
En jawel: die prijs werd ieder jaar uitgereikt aan de best scorende vakantiehuizen, hotels, bed and breakfasts, etc.
En wij waren er dus een van.

Het was even stil in huize Bo Temps. Toch best een aardige eer. Toch wel heel leuk. Toch wel een hele grote opsteker voor ons, die twee jaar keihard hebben gewerkt om er iets leuks van te maken.
Kortom: ’s avonds ging er een fles champagne open, we hadden weer eens wat te vieren. (we vieren gemiddeld eenmaal per twee maanden wel iets en als er niets is, verzinnen we wel wat!)

Het nieuws werd breed bekend gemaakt via de mail en het regende felicitaties.
Een paar weken later bracht de postbode de bewijsstukken: een certificaat, raamsticker en brief, waaruit bleek dat we gewonnen hadden in onze categorie. Het certificaat hangt in de hal en de raamsticker zit, uiteraard, op het raam.
Alle gasten die op ons stemden: bedankt!
Alle gasten die komen gaan: zorg dat we volgend jaar weer zo’n certificaat krijgen!
Wij gaan er ons best in ieder geval weer voor doen.

Nawoord: in 2017 raakten wij ernstig gebrouilleerd met Zoover, omdat het uiteindelijk een zeer fraudegevoelige website blijkt te zijn.

17 juli 2010

Een reactie plaatsen