Ik heb afgeleerd om meteen uit mijn vel te springen als het effe tegen zit. Rustig blijven ademen en tot 10 tellen.
Er zijn echter mensen en instellingen die het bij mij toch voor elkaar krijgen dat ik explodeer. Zoals……Ziggo…..
Om even af te stomen, toch maar een leuk verhaal over deze minkukels.
Ziggo is een prutsmaatschappij, die zich gespecialiseerd heeft in het verzamelen van klachten vanwege hun slechte service op het gebied van televisie, internet, radio en telefonie.
Nederlanders die dit lezen, zullen zich afvragen wat ik in godsnaam hier in Grandmenil met Ziggo moet. Nou, helemaal niks. Ik heb hier Tele2 en Canal Digitaal. En dat is dan ook meteen het probleem.
Een paar weken terug werd er ineens, zomaar vanuit het niets, 32 euro 50 van onze Nederlandse rekening afgeschreven. Zomaar, zonder toestemming. Er werd niets gevraagd, maar wel gedaan.
Toch maar even naar Ziggo gemaild. En daar kwam al snel een antwoord: wij hadden een televisie en radio pakket besteld, dus vandaar de afschrijving. Ja, rot dat u in België bent gaan wonen, maar toch…. We moesten maar opzeggen. Opzeggen, wat moet ik opzeggen als ik niets besteld heb dan????
Echt waar, ik heb het idee dat bij Ziggo een nieuwe vorm van zwakbegaafdheid is uitgevonden. Ziggo heeft in korte tijd maar liefst 14.000 klachten (!) verzameld van mensen die wel lid zijn. Nu zijn ze kennelijk zo diep gezonken dat ze ook alvast de klachten gaan verzamelen van niet leden. Nou, ik doe graag mee hoor. Het is toch te gek voor woorden dat deze randdebielen zonder omkijken gewoon je bankrekening plunderen!
Na het eerste replytje van Ziggo wilden we toch maar even gaan bellen.
Maar ze hebben alleen een 0900 nummer, dus dat schiet lekker op. Zo’n nummer kun je niet bellen vanuit het buitenland. Daarom heeft Eveline nog maar een invulformuliertje ingevuld, met deze een keer een wat minder vriendelijke toon.
Ik heb me op dit moment tot doel gesteld om die hele Ziggo bende omver te trekken en bezoek ieder forum waar je klachten kunt deponeren. Dat zal ze leren, die boeven!
Na een paar keer mailen, hebben we gewoon het rekeningnummer van Ziggo geblokkeerd en het bedrag gestorneerd. Scheelt een hoop energie. Met dank aan de Postbank!
Ook nu nog krijgen we mailtjes van Ziggo binnen: sorry, excuses, etc. Te laat, Ziggo! Te Laat!
Daarom, voor al onze lezers: Zegt allen uw Ziggo abonnement op!
Gepubliceerd op 16 februari 2009